فارس:جلسه علنی امروز نمایندگان در حالی کار خود را آغاز کرد که پیش از آغاز جلسه علنی امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش یعنی 29 فروردین در مجلس حضور یافته بود و به نمایندگان توضیحاتی را ارائه داده بود.

جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه هایی همراه بود:

* قبل از آغاز جلسه علنی حسین نجابت گفت که نمایندگان استیضاح کننده شیخ الاسلام امضاهای خود را پس گرفتند اما همزمان با آغاز جلسه علنی و زمانی که هیئت رئیسه دستور کار جلسه امروز را قرائت کرد، استیضاح شیخ الاسلام اولین دستور کار امروز پارلمان اعلام شد.

 

* بعد از قرائت قرآن و ترجمه آیات عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که نمایندگان استیضاح کننده امضاهای خود را پس گرفتند بر همین اساس امروز بررسی استیضاح نخواهیم داشت؛ اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس واکنش نمایندگان را به همراه داشت به طوری که حدود یک ساعت از وقت امروز پارلمان به بحث و تذکر و اخطار در مورد استیضاحی سپری شد که استیضاح کنندگان با توجه به مصالح کشور و وعده های صوتی و تصویری مرتضوی مبنی بر استعفا و به درستی آن را پس گرفته بودند.

 

* مصطفی کواکبیان بدون ذکر نام و در واکنش به حرف های کوچک زاده اظهار داشت: یکی دوست دارد وکیل الدوله باشد و آزاد است اما چرا دهان خود را باز می کند و یک سره فحش می دهد. وی می خواهد به یکی دیگر فحش دهد، از اصلاح طلبان صحبت می کند.

 

* سنایی نهاوند در جلسه علنی امروز شعرخوانی کرد؛ وی گفت: بی  روز تو نیست هرچه در عالم هست/ از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی

 

علی لاریجانی رئیس مجلس بعد از شعرخوانی سنایی به به جانانه ای گفت و بعد هم خطاب به این نماینده اظهار داشت: به جای این اشعار ماده آئین نامه را بفرمایید.

* کاظم جلالی نماینده شاهرود هم هنگام بیان تذکرش گفت که می خواهم شوخی کنم؛ همه دعواها سر هیئت رئیسه است البته رئیس مجلس نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: اخیرا مد شده در مجلس زیاد شوخی می کنند، اینجا جای صحبت ها و مسائل جدی است.

 

* دکتر مسعود پزشکیان که عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم هست، در حاشیه جلسه علنی امروز عکس رادیولوژی یکی از همکاران خود را بررسی کرد. در هنگام بررسی عکس رادیولوژی یکی از نمایندگان توسط پزشکیان عکاسان سوژه را مناسب دیدند و همه با هم به عکاسی از این سوژه پرداختند.

* راهروهای امروز پارلمان نیز خالی از حاشیه نبود. زمانی که یکی از خبرنگاران با پرسیدن سؤالات جهت دار به سود فتنه سعی داشت بروجردی را وادار کند در خصوص پرونده کهریزک و مرتضوی سخنانی را بیان کند، بروجردی با زیرکی تمام سؤال این خبرنگار را که چند دقیقه به طول انجامید، پاسخ داد.

* در حاشیه جلسه علنی امروز و زمانی که یکی از نمایندگان از بانیان جلسه معروف باغ گیلاس بود، در راهرو حضور داشت، برخی افراد به شوخی به وی می گفتند چرا ما را به باغ گیلاس دعوت نکردید؟



تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, | 17:58 | نویسنده : مجتبی |

 كفش هایم كو
چه كسی بود صدا زد :سهراب ؟
آشنا بود صدا مثل هوا با تن برگ
مادرم در خواب است
و منوچهر و پروانه
و شاید همه مردم شهر
شب خرداد به آرامی یك مرثیه از روی سر ثانیه ها می گذرد
ونسیمی خنك از حاشیه سبز پتو خواب مرا می روبد
بوی هجرت می آید
بالش من پر آواز پر چلچله ها ست
صبح خواهد شد
و به این كاسه آب
آسمان هجرت خواهد كرد
باید امشب بروم
من
كه از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت كردم
حرفی از جنس زمان نشنیدم
هیچ چشمی عاشقانه به زمین خیره نبود
ك ... 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, | 23:38 | نویسنده : مجتبی |

 

 

 

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به ارائه آمار تورم 21 درصدی از سوی مراجع دولتی گفت: درصد واقعی تورم بیشتر از این مقدار است.

 

متن :

  آفتاب: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به ارائه آمار تورم 21 درصدی از سوی مراجع دولتی گفت: درصد واقعی تورم بیشتر از این مقدار است.آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، پیش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، توجه به تورم را از سوی مغزهای متفکر اقتصادی ضروری دانست و گفت: اگر چه تورم را 21 درصد اعلام میکنند؛ اما واقعیت چیز دیگری است؛ ما شاهد قیمتهایی هستیم که جهشی بالا میروند. وی اظهار داشت: مسئولان در محاسبه نرخ تورم چیزهایی را جزو سبد خرید مردم قرار میدهند که اینها تأثیری در زندگی روزمره مردم ندارد. استاد حوزه علمیه قم تورم را از مشکلات روز جامعه دانست و گفت: مسئله تورم وگرانی یکی از توطئه های دشمن است و بهترین شاهد هم این است که ما در حال مذاکره با 1+5 هستیم و در همین مقطع یک تحریم به ایران اضافه میشود. وی با بیان اینکه هدف دشمن از تحریم مردم هستند و نه دولت بیان داشت: آنان چون شاهد هوشیاری ملت و ایستادگی مردم در مقابل زورگویی آنان هستند میخواهند مردم را از کارهای خود پشیمان کنند. آیت الله مکارم با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که نقشه های دشمنان نقش برآب شود اظهار داشت: استکبار میخواهد ما را در شرایط ذلت و موضع ضعف قرار دهد تا از موضع بالا با ما صحبت کند. وی در بخش دیگری از سخنانش با قرائت حدیث اخلاقی گفت: بیماریهای روانی و روحی در دنیا رو به گسترش است و اگر این وضع پیش برود دنیا به بیمارستان عمومی تبدیل خواهد شد. به گزارش مهر، این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: تنها راه برای رهایی از مشکلات روحی و روانی یاد و ذکر خداوند است و خداوند به افرادی که در سختیها صبورند و مقاومت می کنند وعده پاداش فراوان داده و آنان را در زمره صدیقین قرار می دهد.

  

درصد تورم واقعی روی 40 الی 50 درصد می چرخد . مردم ایران انسانهای مومن و خویشتنداری هستند و با حداقل ها امورات می گذرانند . اما این موضوع تا مدتی دوام دارد و بالاخره لبریز میشود . مردم ما چه گناهی کرده اند که باید تاوان اشتباهات سیاسی دولت مردان را باید بدهند .

  

امام علی (ع) مقتدای مومنین خود همچون مردم عادی میزیست .چرا ، به خاطر اینکه با مشکلات مردم آشنا باشد و آنها را درک نماید اما امروزه روسای ما در بهترین وضعیت معیشتی و رفاهی هیچگاه نمی توانند مشکلات مردم را درک نمایند .


 

آیا نباید جامعه اسلامی ما با دیگر جوامع اروپایی و آمریکایی تفاوت داشته باشد . در جامعه اسلامی باید به معیشت جوانان ، ازدواج و مسکن آنها اندیشید بطور مثال :(چرا وام ازدواج بصورت وام است این مبلغ باید جهت ترویج سنت نبوی بصورت طرح تشویقی جوانان برای ازدواج باشد )

 

یک سوال یک کارمند با حقوق 386500 تومان و همچنین مستاجر با کرایه های بالا ، با این تورم باید چه بکند لطفا راهنمایی بفرمائید

 

 

 
 

واقعا نمی دانم از کجا بگویم و از چه بگویم بقدری مشکلات مختلف داریم که نمی دانم از کجا بگویم .

 

ولی فقط امیدوارم امسال به فرموده ی رهبر معظم :  از تولیدات ملی حمایت و در مقابل بالا بردن کیفیت محصولات داخلی باشیم تا چرخ این مملکت برای جوانان این مرز و بوم بچرخد


تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, | 22:50 | نویسنده : مجتبی |

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

این انسان چیه ؟ مثل سنگ سفت و سخت ، مثل گل نازک و ضعیف

این آداما چی فکر کردند یا کی رو زدن که ایقدر فخر می فروشه نمیدونم چرا آداما بین هم دیگر فرق میذارند

آیا خالق ما یکی نیست؟

آیا فلان آدم با طلا ساخته شده و اون یکی با گل خالی !

والله هیچ فرقی نمی کنه همه یه روز اومدن یه روز هم می خواهند بروند.

نکته حرف من بیشتر فخر فروشی بعضی از مشاغله البته جسارت نمی کنم همه چیز در این عالم نسبی است جز حق تعالا ولی این دنیا فانی است و برای هیچ کس نمانده و نمی ماند

 از پادشاه تا گدا جا و مقام به کسی وفا نکرده 

حالا شاید بگید این حرفها تکراری و گلیشه ای ولی ناراحتی من از اونجا نشات میگری چون هر جا میروم به این مورد برخوردم

والله هیچ چیز از آدم نمی مونه به غیر از اخلاق حسنه حسنه حسنه .... خوبی خوبی خوبی خوبی ....

از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود



تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, | 1:20 | نویسنده : مجتبی |

 با سلام

 ((در ابتدا شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و همچنین به تمام شیعیان واقعی تسلیت عرض می نمایم))

و در ادامه 

برد شیرین پرسپولیس را به تمامی پرسپولیسی ها تبریک می گویم این همان پرسپولیس رویایی است. از افندی تشکر ویژه و همچنین از سردار رویانیان

 

آقای دنیزلی نشان داد که چقدر مربی خوبی است گرچه در ادامه مسابقات کار سختی پیش رو دارد و امیدوارم بتواند سربلند بیرون بیاید انشاالله

ولی تیم هنوز نقاط ضعف دارد که به نظر من باید اصلاح شود یکی از بارز ترین نشانه ها تک روی برخی از بازیکنان تیم است و دیگری در بازی امروز دو فرصت طلایی که آقای فشنگچی به راحتی آب خوردن از دست دادند ، بازیکنان جوان باید از بزرگترهای تیم و بازیکنان مطرح اروپایی درس بگیرند که چقدر زیبا و تک ضرب بازی را انجام می دهند به دور از کارهای اضافه...

اما در مجموع روند تیم امیدوار کننده است امیدوارم در فینال این دوره از مسابقات پرسپولیس را ببینم

 



تاريخ : چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:پرسپولیس زلزله,شکست الغرافه, | 22:18 | نویسنده : مجتبی |

ابن بابویه  در اکثر کتب خود از امام رضا (ع) روایت کرده است :(( هر که قادر نباشد کفاره گناهان خود را بعمل آورد باید که بر محمد و آل محمد(ص) صلوات بسیار بفرستد، زیراکه صلوات بر ایشان گناهان را می ریزاند.))

در کتاب جامع الاخبار  به دو روایت از رسول خدا (ص) منقول است که فرمودند: هر که یکبار بر من صلوات فرستد از گناهان او ذره ای باقی نمی ماند.

1- از فوائد صلوات تخلق به اخلاق الهی است، چون خداوند در آیه صلوات که خود بر آن حضرت صلوات می فرستد، پس صلوات فرستادن بر آن حضرت تخلق باشد به این خلق و این موجب رسیدن به فیض الهی و منزل جاودانی است .

2- اطاعت امر خدا و رسول موجب رستگاری است (( یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما )) و (( و من یطع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظیما ))

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, | 22:7 | نویسنده : مجتبی |

 سیزده‌به‌در سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند در این روز باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. اما برای اثبات اینکه ایرانیان قدیم هم این دیدگاه را داشتند هیچ روایت تاریخی و قابل استنادی وجود ندارد .

بعد از سیزده به در، جشن های نوروزی پایان می پذیرد.

 

چند نسل پیشین ایرانیان، شاید از آنجایی که در مورد این روز آگاهی کمتری داشتند این روز را بدشگون می‌دانستند و بسیاری از آنان معتقد بودند که باید برای بیرون کردن بدشگونها از خانه و کاشانه خود کنار جویبارها و سبزه ها بروند و به شادی بپردازند.

این دیدگاه هنوز هم در بین عده‌ای از مردم ایران وجود دارد . اما امروزه بیشتر مردم، با رفتن به دامان طبیعت در جشن سیزده به در، جشن‌های نوروزی را به طور رسمی پایان می‌دهند .

 



تاريخ : شنبه 12 فروردين 1391برچسب:13 بدر,سیزده بدر,, | 20:6 | نویسنده : مجتبی |

 

فردی در مسابقه اطلاعات عمومی شرکت کرده‌است و سعی در بردن جایزه یک میلیون دلاری آن دارد.

سوالات را بخوانید:

1- جنگ صد ساله چقدر طول کشید؟
الف: 116 سال
ب: 99 سال
ج: 100سال
د: 150 سال
او نمی تواند به سوال جواب دهد.

2- کلاه‌های پاناما در چه کشوری تولید می شوند؟
الف: برزیل
ب: شیلی
ج: پاناما
د: اکوادور
حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک می‌کند.

3- روس‌ها در چه ماهی انقلاب اكتبر را جشن می گیرند؟
الف: ژانویه
ب: سپتامبر
ج: اکتبر
د: نوامبر
خوب! بقیه حضار باید به دادش برسند.

4- اسم شاه جرج ششم چه بود؟
الف: ادر
ب: آلبرت
ج: جرج
د: مانوئل
این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت می‌کند.

5- نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده است؟ 
الف: قناری
ب: کانگارو
ج: توله‌سگ                                                                                                                                    
د: موش                                                                                                                              
در این جاست که شرکت کننده بخت برگشته از ادامه مسابقه انصراف می‌دهد.

جواب‌ها:
اگر خیلی خودتان را گرفته‌اید که همه جواب‌ها را می‌دانید و به این دوست بنده خدا کلی خندیده‌اید، بهتر است اول جواب‌ها را مطالعه کنید:


1: جنگ صد ساله در واقع 116 سال طول کشید.( 1337- 1453)
2: کلاه پاناما در اکوادور تولید می شود.
3: انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته می شود.
4: اسم شاه جرج، آلبرت بوده که بعد از رسیدن به مقام پادشاهی به جرج تغییر نام داد.
5: توله سگ، اسم لاتین آن Insularia Canaria است که یعنی جزایر توله سگ.


تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:تست,هوش,اطلاعات عمومی, | 13:45 | نویسنده : مجتبی |

بسم رب الشهدا و الصدیقین

"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن 
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ 
فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ 
وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً 
حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" 

 در روزگار غریبی زندگی می کنیم روزگاری بس خسته کننده اما چاره ای نیست و باید تحمل کرد امروز دلم گرفته ای خدا ، دوست داشتم تا ماشین زمانی داشتم و یا لااقل چیزی وجود داشت تا به عقب برمی گشتم ولی افسوس و صد افسوس که هیچ موقعه ساعت خلاف جهت حرکت نمی کنه.شاید چون ما یکبار در این دنیا خواهیم زیست پس برگشتی هم وجود نداره.

 

برنده کسی است که از این دنیا توشه ی برای خود برداشت کنه و عمل نیکو برای آخرت ، در این عالم انسانها به چند دسته تقسیم می شوند خوب ، بد ، زشت و هیچی امیدوارم من و شما از دسته دوم و سوم و چهارم نباشیم که در این دنیا و در آخرت چیزی برداشت نکرده باشیم .

 

همیشه پدرم می گفت : بهترین دعا اول طلب ظهور امام زمان (عج) دوم طلب سلامتی و وسع روزی برای همسایگان و خویشان و آشنایان و در آخر برای خودم و در آخر طلب عاقبت بخیر از خداست .

من رو هم از دعای خیرتان محروم نفرمائید...

 



تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, | 22:2 | نویسنده : مجتبی |

 گفتم در دلم امید نیست گفت :هرگز از رحمتم ناامید مباش

سوره زمر(آیه ی۵۳)

 

گفتم احساس تنهایی میکنم گفت از رگ گردن به تو

نزدیکترم (سوره قاف ۱۶)

 

گفتم انگار مرا از یاد برده ای گفت مرا یاد

کن تا یادت کنم (بقره۱۵۲)

 

گفتم در دلم شادی نیست گفت باید به

فضل رحمتم شادمان گردی(یونس۵۸)

 

گفتم تا کی باید صبر کنم؟

گفت همانا یاریم نزدیک است(بقره ۲۱۴)



تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:دلنوشته ی یک دوست, یک قدم تا خدا, | 21:53 | نویسنده : مجتبی |

 انا الله و انا الیه راجعون 

 

 

مادر بزرگ قصه های مجید هم به دیار باقی شتافت

مرحومه پروین دخت یزدانیان در سال 1370 با قصه های مجید وارد عرصه بازیگری شد که یکی از ساخته های فرزندش کیومرث پوراحمد بود .

وی مدتی را در بستر بیماری بسر می برد و بعلت کهولت سن و بیماری آلزایمر رنج می برد ، پس از مدتی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. گرچه مرحومه مدت کمی را در تلویزیون و سینما سپری کرده ولی به جرات می توان یکی از خاطرانگیزترین بازیگران زن از وی یاد کرد .

روحش شاد و یادش گرامی 

فیلم شناسی :

1 - قصه های مجید

2 -صبح روز بعد

3 - نان وشعر

4 - مهریه بی بی

5 - خواهران غریب

6 - شب یلدا و سریال سرنخ



تاريخ : یک شنبه 5 فروردين 1391برچسب:مرحومه یزدانیان, بی بی قصه های مجید, | 23:52 | نویسنده : مجتبی |

1- راندن ( Drive )

 راندن یک فیلم تریلر آمریکایی است که در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی نیکولاس ویندینگ رفن و با بازی رایان گاسلینگ و کری مولیگان به نمایش درآمد.فیلمنامه این فیلم را حسین امینی بر اساس کتابی به همین نام به قلم جیمز سالیس به نگارش درآورد.

همانند کتاب فیلم داستان یک راننده بدلکار که روزها در یک گاراژ کار می کند.راندن قبل از اکران فیلم در سپتامبر ۲۰۱۱ در تعداد زیادی فستیوال به نمایش در امد و توانست نظر بیننده ها را بخود جلب کند.همچنین در ۶۴امین فستیوال فیلم کن توانست جایزه بهترین کارگردانی را برای ویندینگ رفن به ارمغان اورد.ویندینگ رفن برای ساخت فیلم خود را تحت تاثیر هالووین وترانسپورتر دانسته و انرا یک ادای احترام به راننده تاکسی تلقی کرده.

 

 

 

 




تاريخ : جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, | 18:39 | نویسنده : مجتبی |
زبان کنایه ای مجلس

 فارس:جلسه علنی امروز نمایندگان در حالی کار خود را آغاز کرد که پیش از آغاز جلسه علنی امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش یعنی 29 فروردین در مجلس حضور یافته بود و به نمایندگان توضیحاتی را ارائه داده بود.

جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه هایی همراه بود:

* قبل از آغاز جلسه علنی حسین نجابت گفت که نمایندگان استیضاح کننده شیخ الاسلام امضاهای خود را پس گرفتند اما همزمان با آغاز جلسه علنی و زمانی که هیئت رئیسه دستور کار جلسه امروز را قرائت کرد، استیضاح شیخ الاسلام اولین دستور کار امروز پارلمان اعلام شد.

 

* بعد از قرائت قرآن و ترجمه آیات عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که نمایندگان استیضاح کننده امضاهای خود را پس گرفتند بر همین اساس امروز بررسی استیضاح نخواهیم داشت؛ اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس واکنش نمایندگان را به همراه داشت به طوری که حدود یک ساعت از وقت امروز پارلمان به بحث و تذکر و اخطار در مورد استیضاحی سپری شد که استیضاح کنندگان با توجه به مصالح کشور و وعده های صوتی و تصویری مرتضوی مبنی بر استعفا و به درستی آن را پس گرفته بودند.

 

* مصطفی کواکبیان بدون ذکر نام و در واکنش به حرف های کوچک زاده اظهار داشت: یکی دوست دارد وکیل الدوله باشد و آزاد است اما چرا دهان خود را باز می کند و یک سره فحش می دهد. وی می خواهد به یکی دیگر فحش دهد، از اصلاح طلبان صحبت می کند.

 

* سنایی نهاوند در جلسه علنی امروز شعرخوانی کرد؛ وی گفت: بی  روز تو نیست هرچه در عالم هست/ از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی

 

علی لاریجانی رئیس مجلس بعد از شعرخوانی سنایی به به جانانه ای گفت و بعد هم خطاب به این نماینده اظهار داشت: به جای این اشعار ماده آئین نامه را بفرمایید.

* کاظم جلالی نماینده شاهرود هم هنگام بیان تذکرش گفت که می خواهم شوخی کنم؛ همه دعواها سر هیئت رئیسه است البته رئیس مجلس نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: اخیرا مد شده در مجلس زیاد شوخی می کنند، اینجا جای صحبت ها و مسائل جدی است.

 

* دکتر مسعود پزشکیان که عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم هست، در حاشیه جلسه علنی امروز عکس رادیولوژی یکی از همکاران خود را بررسی کرد. در هنگام بررسی عکس رادیولوژی یکی از نمایندگان توسط پزشکیان عکاسان سوژه را مناسب دیدند و همه با هم به عکاسی از این سوژه پرداختند.

* راهروهای امروز پارلمان نیز خالی از حاشیه نبود. زمانی که یکی از خبرنگاران با پرسیدن سؤالات جهت دار به سود فتنه سعی داشت بروجردی را وادار کند در خصوص پرونده کهریزک و مرتضوی سخنانی را بیان کند، بروجردی با زیرکی تمام سؤال این خبرنگار را که چند دقیقه به طول انجامید، پاسخ داد.

* در حاشیه جلسه علنی امروز و زمانی که یکی از نمایندگان از بانیان جلسه معروف باغ گیلاس بود، در راهرو حضور داشت، برخی افراد به شوخی به وی می گفتند چرا ما را به باغ گیلاس دعوت نکردید؟



تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, | 17:58 | نویسنده : مجتبی |

 كفش هایم كو
چه كسی بود صدا زد :سهراب ؟
آشنا بود صدا مثل هوا با تن برگ
مادرم در خواب است
و منوچهر و پروانه
و شاید همه مردم شهر
شب خرداد به آرامی یك مرثیه از روی سر ثانیه ها می گذرد
ونسیمی خنك از حاشیه سبز پتو خواب مرا می روبد
بوی هجرت می آید
بالش من پر آواز پر چلچله ها ست
صبح خواهد شد
و به این كاسه آب
آسمان هجرت خواهد كرد
باید امشب بروم
من
كه از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت كردم
حرفی از جنس زمان نشنیدم
هیچ چشمی عاشقانه به زمین خیره نبود
ك ... 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, | 23:38 | نویسنده : مجتبی |

 

 

 

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به ارائه آمار تورم 21 درصدی از سوی مراجع دولتی گفت: درصد واقعی تورم بیشتر از این مقدار است.

 

متن :

  آفتاب: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به ارائه آمار تورم 21 درصدی از سوی مراجع دولتی گفت: درصد واقعی تورم بیشتر از این مقدار است.آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، پیش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، توجه به تورم را از سوی مغزهای متفکر اقتصادی ضروری دانست و گفت: اگر چه تورم را 21 درصد اعلام میکنند؛ اما واقعیت چیز دیگری است؛ ما شاهد قیمتهایی هستیم که جهشی بالا میروند. وی اظهار داشت: مسئولان در محاسبه نرخ تورم چیزهایی را جزو سبد خرید مردم قرار میدهند که اینها تأثیری در زندگی روزمره مردم ندارد. استاد حوزه علمیه قم تورم را از مشکلات روز جامعه دانست و گفت: مسئله تورم وگرانی یکی از توطئه های دشمن است و بهترین شاهد هم این است که ما در حال مذاکره با 1+5 هستیم و در همین مقطع یک تحریم به ایران اضافه میشود. وی با بیان اینکه هدف دشمن از تحریم مردم هستند و نه دولت بیان داشت: آنان چون شاهد هوشیاری ملت و ایستادگی مردم در مقابل زورگویی آنان هستند میخواهند مردم را از کارهای خود پشیمان کنند. آیت الله مکارم با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که نقشه های دشمنان نقش برآب شود اظهار داشت: استکبار میخواهد ما را در شرایط ذلت و موضع ضعف قرار دهد تا از موضع بالا با ما صحبت کند. وی در بخش دیگری از سخنانش با قرائت حدیث اخلاقی گفت: بیماریهای روانی و روحی در دنیا رو به گسترش است و اگر این وضع پیش برود دنیا به بیمارستان عمومی تبدیل خواهد شد. به گزارش مهر، این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: تنها راه برای رهایی از مشکلات روحی و روانی یاد و ذکر خداوند است و خداوند به افرادی که در سختیها صبورند و مقاومت می کنند وعده پاداش فراوان داده و آنان را در زمره صدیقین قرار می دهد.

  

درصد تورم واقعی روی 40 الی 50 درصد می چرخد . مردم ایران انسانهای مومن و خویشتنداری هستند و با حداقل ها امورات می گذرانند . اما این موضوع تا مدتی دوام دارد و بالاخره لبریز میشود . مردم ما چه گناهی کرده اند که باید تاوان اشتباهات سیاسی دولت مردان را باید بدهند .

  

امام علی (ع) مقتدای مومنین خود همچون مردم عادی میزیست .چرا ، به خاطر اینکه با مشکلات مردم آشنا باشد و آنها را درک نماید اما امروزه روسای ما در بهترین وضعیت معیشتی و رفاهی هیچگاه نمی توانند مشکلات مردم را درک نمایند .


 

آیا نباید جامعه اسلامی ما با دیگر جوامع اروپایی و آمریکایی تفاوت داشته باشد . در جامعه اسلامی باید به معیشت جوانان ، ازدواج و مسکن آنها اندیشید بطور مثال :(چرا وام ازدواج بصورت وام است این مبلغ باید جهت ترویج سنت نبوی بصورت طرح تشویقی جوانان برای ازدواج باشد )

 

یک سوال یک کارمند با حقوق 386500 تومان و همچنین مستاجر با کرایه های بالا ، با این تورم باید چه بکند لطفا راهنمایی بفرمائید

 

 

 
 

واقعا نمی دانم از کجا بگویم و از چه بگویم بقدری مشکلات مختلف داریم که نمی دانم از کجا بگویم .

 

ولی فقط امیدوارم امسال به فرموده ی رهبر معظم :  از تولیدات ملی حمایت و در مقابل بالا بردن کیفیت محصولات داخلی باشیم تا چرخ این مملکت برای جوانان این مرز و بوم بچرخد


تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, | 22:50 | نویسنده : مجتبی |

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

این انسان چیه ؟ مثل سنگ سفت و سخت ، مثل گل نازک و ضعیف

این آداما چی فکر کردند یا کی رو زدن که ایقدر فخر می فروشه نمیدونم چرا آداما بین هم دیگر فرق میذارند

آیا خالق ما یکی نیست؟

آیا فلان آدم با طلا ساخته شده و اون یکی با گل خالی !

والله هیچ فرقی نمی کنه همه یه روز اومدن یه روز هم می خواهند بروند.

نکته حرف من بیشتر فخر فروشی بعضی از مشاغله البته جسارت نمی کنم همه چیز در این عالم نسبی است جز حق تعالا ولی این دنیا فانی است و برای هیچ کس نمانده و نمی ماند

 از پادشاه تا گدا جا و مقام به کسی وفا نکرده 

حالا شاید بگید این حرفها تکراری و گلیشه ای ولی ناراحتی من از اونجا نشات میگری چون هر جا میروم به این مورد برخوردم

والله هیچ چیز از آدم نمی مونه به غیر از اخلاق حسنه حسنه حسنه .... خوبی خوبی خوبی خوبی ....

از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود



تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, | 1:20 | نویسنده : مجتبی |

 با سلام

 ((در ابتدا شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و همچنین به تمام شیعیان واقعی تسلیت عرض می نمایم))

و در ادامه 

برد شیرین پرسپولیس را به تمامی پرسپولیسی ها تبریک می گویم این همان پرسپولیس رویایی است. از افندی تشکر ویژه و همچنین از سردار رویانیان

 

آقای دنیزلی نشان داد که چقدر مربی خوبی است گرچه در ادامه مسابقات کار سختی پیش رو دارد و امیدوارم بتواند سربلند بیرون بیاید انشاالله

ولی تیم هنوز نقاط ضعف دارد که به نظر من باید اصلاح شود یکی از بارز ترین نشانه ها تک روی برخی از بازیکنان تیم است و دیگری در بازی امروز دو فرصت طلایی که آقای فشنگچی به راحتی آب خوردن از دست دادند ، بازیکنان جوان باید از بزرگترهای تیم و بازیکنان مطرح اروپایی درس بگیرند که چقدر زیبا و تک ضرب بازی را انجام می دهند به دور از کارهای اضافه...

اما در مجموع روند تیم امیدوار کننده است امیدوارم در فینال این دوره از مسابقات پرسپولیس را ببینم

 



تاريخ : چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:پرسپولیس زلزله,شکست الغرافه, | 22:18 | نویسنده : مجتبی |

ابن بابویه  در اکثر کتب خود از امام رضا (ع) روایت کرده است :(( هر که قادر نباشد کفاره گناهان خود را بعمل آورد باید که بر محمد و آل محمد(ص) صلوات بسیار بفرستد، زیراکه صلوات بر ایشان گناهان را می ریزاند.))

در کتاب جامع الاخبار  به دو روایت از رسول خدا (ص) منقول است که فرمودند: هر که یکبار بر من صلوات فرستد از گناهان او ذره ای باقی نمی ماند.

1- از فوائد صلوات تخلق به اخلاق الهی است، چون خداوند در آیه صلوات که خود بر آن حضرت صلوات می فرستد، پس صلوات فرستادن بر آن حضرت تخلق باشد به این خلق و این موجب رسیدن به فیض الهی و منزل جاودانی است .

2- اطاعت امر خدا و رسول موجب رستگاری است (( یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما )) و (( و من یطع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظیما ))

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, | 22:7 | نویسنده : مجتبی |

 سیزده‌به‌در سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند در این روز باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. اما برای اثبات اینکه ایرانیان قدیم هم این دیدگاه را داشتند هیچ روایت تاریخی و قابل استنادی وجود ندارد .

بعد از سیزده به در، جشن های نوروزی پایان می پذیرد.

 

چند نسل پیشین ایرانیان، شاید از آنجایی که در مورد این روز آگاهی کمتری داشتند این روز را بدشگون می‌دانستند و بسیاری از آنان معتقد بودند که باید برای بیرون کردن بدشگونها از خانه و کاشانه خود کنار جویبارها و سبزه ها بروند و به شادی بپردازند.

این دیدگاه هنوز هم در بین عده‌ای از مردم ایران وجود دارد . اما امروزه بیشتر مردم، با رفتن به دامان طبیعت در جشن سیزده به در، جشن‌های نوروزی را به طور رسمی پایان می‌دهند .

 



تاريخ : شنبه 12 فروردين 1391برچسب:13 بدر,سیزده بدر,, | 20:6 | نویسنده : مجتبی |

 

فردی در مسابقه اطلاعات عمومی شرکت کرده‌است و سعی در بردن جایزه یک میلیون دلاری آن دارد.

سوالات را بخوانید:

1- جنگ صد ساله چقدر طول کشید؟
الف: 116 سال
ب: 99 سال
ج: 100سال
د: 150 سال
او نمی تواند به سوال جواب دهد.

2- کلاه‌های پاناما در چه کشوری تولید می شوند؟
الف: برزیل
ب: شیلی
ج: پاناما
د: اکوادور
حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک می‌کند.

3- روس‌ها در چه ماهی انقلاب اكتبر را جشن می گیرند؟
الف: ژانویه
ب: سپتامبر
ج: اکتبر
د: نوامبر
خوب! بقیه حضار باید به دادش برسند.

4- اسم شاه جرج ششم چه بود؟
الف: ادر
ب: آلبرت
ج: جرج
د: مانوئل
این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت می‌کند.

5- نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده است؟ 
الف: قناری
ب: کانگارو
ج: توله‌سگ                                                                                                                                    
د: موش                                                                                                                              
در این جاست که شرکت کننده بخت برگشته از ادامه مسابقه انصراف می‌دهد.

جواب‌ها:
اگر خیلی خودتان را گرفته‌اید که همه جواب‌ها را می‌دانید و به این دوست بنده خدا کلی خندیده‌اید، بهتر است اول جواب‌ها را مطالعه کنید:


1: جنگ صد ساله در واقع 116 سال طول کشید.( 1337- 1453)
2: کلاه پاناما در اکوادور تولید می شود.
3: انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته می شود.
4: اسم شاه جرج، آلبرت بوده که بعد از رسیدن به مقام پادشاهی به جرج تغییر نام داد.
5: توله سگ، اسم لاتین آن Insularia Canaria است که یعنی جزایر توله سگ.


تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:تست,هوش,اطلاعات عمومی, | 13:45 | نویسنده : مجتبی |

بسم رب الشهدا و الصدیقین

"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن 
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ 
فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ 
وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً 
حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" 

 در روزگار غریبی زندگی می کنیم روزگاری بس خسته کننده اما چاره ای نیست و باید تحمل کرد امروز دلم گرفته ای خدا ، دوست داشتم تا ماشین زمانی داشتم و یا لااقل چیزی وجود داشت تا به عقب برمی گشتم ولی افسوس و صد افسوس که هیچ موقعه ساعت خلاف جهت حرکت نمی کنه.شاید چون ما یکبار در این دنیا خواهیم زیست پس برگشتی هم وجود نداره.

 

برنده کسی است که از این دنیا توشه ی برای خود برداشت کنه و عمل نیکو برای آخرت ، در این عالم انسانها به چند دسته تقسیم می شوند خوب ، بد ، زشت و هیچی امیدوارم من و شما از دسته دوم و سوم و چهارم نباشیم که در این دنیا و در آخرت چیزی برداشت نکرده باشیم .

 

همیشه پدرم می گفت : بهترین دعا اول طلب ظهور امام زمان (عج) دوم طلب سلامتی و وسع روزی برای همسایگان و خویشان و آشنایان و در آخر برای خودم و در آخر طلب عاقبت بخیر از خداست .

من رو هم از دعای خیرتان محروم نفرمائید...

 



تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, | 22:2 | نویسنده : مجتبی |

 گفتم در دلم امید نیست گفت :هرگز از رحمتم ناامید مباش

سوره زمر(آیه ی۵۳)

 

گفتم احساس تنهایی میکنم گفت از رگ گردن به تو

نزدیکترم (سوره قاف ۱۶)

 

گفتم انگار مرا از یاد برده ای گفت مرا یاد

کن تا یادت کنم (بقره۱۵۲)

 

گفتم در دلم شادی نیست گفت باید به

فضل رحمتم شادمان گردی(یونس۵۸)

 

گفتم تا کی باید صبر کنم؟

گفت همانا یاریم نزدیک است(بقره ۲۱۴)



تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:دلنوشته ی یک دوست, یک قدم تا خدا, | 21:53 | نویسنده : مجتبی |

 انا الله و انا الیه راجعون 

 

 

مادر بزرگ قصه های مجید هم به دیار باقی شتافت

مرحومه پروین دخت یزدانیان در سال 1370 با قصه های مجید وارد عرصه بازیگری شد که یکی از ساخته های فرزندش کیومرث پوراحمد بود .

وی مدتی را در بستر بیماری بسر می برد و بعلت کهولت سن و بیماری آلزایمر رنج می برد ، پس از مدتی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. گرچه مرحومه مدت کمی را در تلویزیون و سینما سپری کرده ولی به جرات می توان یکی از خاطرانگیزترین بازیگران زن از وی یاد کرد .

روحش شاد و یادش گرامی 

فیلم شناسی :

1 - قصه های مجید

2 -صبح روز بعد

3 - نان وشعر

4 - مهریه بی بی

5 - خواهران غریب

6 - شب یلدا و سریال سرنخ



تاريخ : یک شنبه 5 فروردين 1391برچسب:مرحومه یزدانیان, بی بی قصه های مجید, | 23:52 | نویسنده : مجتبی |

1- راندن ( Drive )

 راندن یک فیلم تریلر آمریکایی است که در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی نیکولاس ویندینگ رفن و با بازی رایان گاسلینگ و کری مولیگان به نمایش درآمد.فیلمنامه این فیلم را حسین امینی بر اساس کتابی به همین نام به قلم جیمز سالیس به نگارش درآورد.

همانند کتاب فیلم داستان یک راننده بدلکار که روزها در یک گاراژ کار می کند.راندن قبل از اکران فیلم در سپتامبر ۲۰۱۱ در تعداد زیادی فستیوال به نمایش در امد و توانست نظر بیننده ها را بخود جلب کند.همچنین در ۶۴امین فستیوال فیلم کن توانست جایزه بهترین کارگردانی را برای ویندینگ رفن به ارمغان اورد.ویندینگ رفن برای ساخت فیلم خود را تحت تاثیر هالووین وترانسپورتر دانسته و انرا یک ادای احترام به راننده تاکسی تلقی کرده.

 

 

 

 




تاريخ : جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, | 18:39 | نویسنده : مجتبی |