خبرگزاری فارس: در این مطلب با میوه هایی آشنا خواهید شد که نه تنها ممکن است،  آنها را اصلا ندیده باشید، بلکه از عجیب ترین میوه های جهان نیز به شمار می آیند.

تصاویری مشاهده کنید، از عجیب ترین و زیباترین میوه های جهان.

1 .Rambutan رامبوتان

این میوه در جنوب شرقی آسیا می روید. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و می توان طعم آن را به انگور تشبیه کرد.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان +عکس

عجیب‌ترین میوه‌های جهان +عکس



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 1:0 | نویسنده : مجتبی |

 بازگو کردن این امر همراه با تأسف فراوان است. می‌توان کمربند‌ها را برای چیزی که به آن اعتقاد داریم محکمتر بست. می‌شود از بسیاری خواسته‌ها برای رسیدن به خواسته‌ای اصلح‌تر و بزرگتر دست کشید؛ اما آنجا که حق و حقوق کارمندان و کارکنان به شدت تضییع می‌شود تا مدیران ارشد و معاونان بتوانند همچنان به حقوق و مزایای میلیونی خود دسترسی داشته باشند، آن هم به نام اقتصاد مقاومتی، دردی وجود دارد که همگان را طاقت تاب آوردن آن نیست.
به گزارش «تابناک»، بار‌ها و بار‌ها از اقتصاد مقاومتی شنیده و گفته‌ایم. بار‌ها درباره آن سخن‌ها راندیم و بار‌ها یادآور شد که این رویکرد، یک استراتژی مبتنی بر ریاضت نیست و هرچند صرفه‌جویی یکی از ارکان آن است، به معنای ریاضت‌کشی نیست. 

بار‌ها گفته شده که معنای این رویکرد، فشار به جامعه و قشر کارمند و کارگر برای کاهش هزینه‌ها نیست و اگر قرار است، کاهش هزینه‌ای روی دهد، باید از مدارج بالا و ارشد شروع شده و جلوی ریخت و پاش‌های بی‌دلیل گرفته شود تا کمترین فشار به پایین دست وارد نشود. 

اما متأسفانه گاه می‌بینیم، به نام اقتصاد مقاومتی، چنان فشاری بر قشر کارمند و کارگر ـ این قشری که همه بار سنگین اقتصاد امروز را با پای ناتوان خود به دوش کشیده ـ بار می‌شود که نگفتن از آن ظلمی بزرگ است.

متأسفانه باخبر شدیم که به تازگی در برخی نهادهای اصلی و رسمی کشور، رویدادی بس عجیب رخ داده، مبنی بر این که به نام اقتصاد مقاومتی، حق کارمندان و کارگران تضییع شده و در عین حال، هنوز مدیران و معاونین از حقوق و مزایای میلیونی برخوردارند. 

از این قرار که اکنون در این ارگان، به بهانه حرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی از مزایای اضافه کار کارمندان کاسته شده و اضافه کاری ایشان، به صفر ساعت کاهش یافته است، حتی در جایی که این کارمندان در ماه بیش از این به کار پرداخته باشند؛ کارمندانی که اکنون مجموع حقوق و مزایایشان به هشتصد تا نهصد هزار تومان ختم می‌شود. 

در عین حال مقامات این ارگان از مزایای اضافه کاری ۱۲۰ ساعت و معاونین نیز از اضافه کار ۱۷۵ ساعتی برخوردارند و تنها حقوق این معاونین و مدیران بدون احتساب مزایا و اضافه کار هر کدام از سه تا پنج میلیون تومان است. 

پیش از این نیز رگه‌ها و زمزمه‌هایی از کاهش ساعات اضافه کاری کارمندان شرکت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی شنیده و دیده بودیم؛ اما گمان بر این بود که این امر شامل حال مدیران ارشد نیز می‌شود، که گویا اساساً پنداری نادرست بوده است. 

اکنون پرسش ما این است، چرا قشری که زیر بار تورم و فشار سنگین اقتصاد هر روز مجبور به کوچک کردن سفره خود است، باید به عنوان اقدام در راه اقتصاد مقاومتی، قربانی دریافتی میلیونی مدیران ارشد و معاونان شود؟ آیا تفاوتی به لحاظ معیشت بین مدیران و کارمندان وجود دارد؟ 

آیا براستی این معاونین و مدیران کل بیش از کارمندان و کارگران زحمت کشیده و مستحق دریافت مزایا هستند؟ 

آیا در جایی که شعار، حمایت از قشر ضعیف و عدالت پراکنی است، له کردن کارمندان و کارگران برای آنکه ذره‌ای از آسایش مدیران ارشد کاسته نشود، گامی در راه تحقق این شعار‌هاست؟ ما کدام بخش از عدالت را درست درک نکرده‌ایم؟ 

در جایی که مسئولان ارشد همین ارگان‌ها، دم از اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر فشار می‌زنند، آیا اساساً منظور آن‌ها از‌‌ همان آغاز کار، بار کردن فشار بر زیردستان بوده است؟ 

آیا قرار است با این شیوه از رفتار به قشر ضعیف جامعه امید دهیم تا در برابر فشارهایی که اکنون بر کشور بار شده، مقاومت کنند و اساساً چرا باید تحمل کنند؟ برای اینکه قشری که مرفه زندگی کرده و هرگز معنای مقاومت را درنیافته در آسایش بیشتری باشد؟ 

متأسفانه این موضوع تنها محدود به یک نهاد خاص نیست. اکنون در برخی از اداره‌ها و نهادهای رسمی، این اتفاق افتاده و یا در حال وقوع است. این موضوعی است که به شدت نیازمند پیگیری و رسیدگی از سوی مقامات ارشد دولت و مجلس است و نباید اجازه داد به نام اقتصاد مقاومتی و در راستای تخریب مفهوم این استراتژی، ظلمی در حق قشر کارمند و کارگر جامعه شود که تا همین جا نیز بیش از همه از قبل وضعیت موجود آسیب دیده است. 

گفتنی است، برای همه آنچه در اینجا گفته شد، مدارک و مستندات روشن و شفاف موجود است و چنانچه لازم باشد در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.



تاريخ : یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, | 20:0 | نویسنده : مجتبی |

 

وانتي كه در عكس مشاهده مي كنين در حال طي مسير از مسير سمت راست عكس به مسير سمت چپ بوده است و دچار حادثه اي استثنايي شده.





اين خودرو با برخورد به گاردهاي كنار جاده منحرف شده و به صورت معجزه آسايی از روی گذر آب پریده و با چرخش 180 درجه متوقف شده است.


اما


نكته حيرت آور اين عكس فقط اين پرش و چرخش فوق العاده نيست.
.
..
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
..
.
آنگاه كه خداوند با تو حرف مي زند:


 
 
 
 

 

 

 



تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:http://takdastanha,loxblog,com, | 21:59 | نویسنده : مجتبی |

 

کد خبر: ۲۷۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
 
احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه اولین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی
 

افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان
 

یادواره شهدای فاوا
 


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, | 21:43 | نویسنده : مجتبی |

 کد مطلب: 167728

پیرامون افزایش لجام گسیخته قیمت ها؛
آیا مستعضفان هنوز ولی نعمتند ...؟
هادی شریفی،14 مهر 91
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
از ابتداي سال افزايش قابل توجهي در قيمت اقلام کالاهای ضروری و مصرفي مردم بوجود آمده است، ابتدا ازحمل و نقل، بعداً نان و سپس لبنیات.

بعد از آن سیر صعودی قیمت خودرو در بازار و اکنون جهش نرخ دلار و کاهش ارزش و قدرت خرید ریال. اما در کنار این افزایش قیمت ها هر روز بحث از قيمت‌گذاري و نويد به كاهش قيمت‌ها از سوی مسئولین داده می شود، بدون اينكه حتي يك مورد تحقق پيدا كند.

اگر تمام افزایش قیمت های چند ماه گذشته به قیمت افزایش سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و در کل به معنای رفاه بیشتر برای مردم بوده، جای هیچگونه بحثی نبود، ولی آنطور که مشاهده می شود نه تنها این افزایش قیمت ها فشار شدیدی بر مردم وارد کرده بلکه به علت پایین بودن حجم سرمایه گذاری ها رشد اقتصادی هم کم شده است .

بیشتر این افزایش قیمت ها به دلیل تحولات یک اقتصاد ناسالم است و عموما ناشی از گرایش سرمایه ها به طرف بخش های بخصوصی از اقتصاد است.

مثلا افزایش قیمت خودرو ها، واضح است که سود های ناشی از این افزایش قیمت خودرو ها نصیب تولید کنندگان نمی شود. و این سوال تاکنون بی پاسخ گذاشته شده است که رانت روزانه ۱۰ میلیارد تومانی ناشی از اختلاف قیمت نمایندگی و بازار خودروها به جیب چه کسانی می رود ؟ و چرا مسئولان برای ثبات نسبتی در بازار کارموثری انجام نمی دهند.

طبق اعلام منابع رسمی نرخ تورم در مرداد ماه ۲۳.۵ درصد بود ، گرچه احتمالا نرخ تورم مرداد بیشتر از نرخ اعلام شده باشد اما مطمئناً نرخ تورم در شهریور ماه مانند نرخ دلار و ... جهش بی سابقه ای داشته باشد. علت تورم هر چه می خواهد باشد، مهم این است که مردم احساس می کنند از جانب سیاست های غلط اقتصادی تهدید می شوند و سفره هایشان روز به روز خالی تر می شود و مهمتر اینکه اعتقاد دارند که هیچ نهاد شناخته شده ای نیز از آنها حمایت نمی کند، گویی احساس می کنند که از طرف کسانی که امروز باید از آنان حمایت کنند رها شده اند.

متاسفانه در سالهای اخیر افزایش رفاه مسئولان باعث شده که درک متقابلی که میان مسئولان و محرومان و مستضعفان بود از بین برود. آیا اوایل انقلاب و در دهه شصت نیز مسئولین اینگونه مرفه بوده اند؟ مسئولین اینگونه اظهارات می کردند و پاسخگوی اذهان عمومی نبوده اند؟

سیاستگذاران و تصیم گیران اقتصادی باید از لاک خود بیرون بیایند و خود را جای کارگرانی بگذارند که ماهیانه ۴۰۰هزار تومان دریافتی دارند یا کارگرانی که ماههاست حقوقشان عقب افتاده است. اگر چنین بلایی بر سر نمایندگان مجلس هم می آمد آیا آنها مثل امروز درباره تورم بی تفاوت بودند؟

آیا این سخنان بیانگذار انقلاب اسلامی هنوز هم مصداق عینی دارد که فرمودند : "امروز به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید. پیش خدای تبارک و تعالی کمتر خدمتی است که به اندازه خدمت به زاغه نشینان فایده داشته باشد. )صحیفه امام خمینی ، جلد ۱۸ ، صفحه ۳۸)

علاوه بر این، امروز سوال اصلی افکار عمومی این است که چرا صادقانه همه چیز، به مردم گفته نمی شود و مسئولان توضیح نمی دهند که شرایط کنونی به دلیل فلان و یا بهمان کار و تصمیم است. مطمئنا اگر با مردم صادق باشند، مردم خود را با شرایط سخت وفق می دهند ولی اگر برای توجیه ندانم کاری هایشان، از در بی صداقتی، فرافکنی و متهم کردن این و آن برآیند، مطمئنا واکنش مردم چیز دیگری است.


تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 14:34 | نویسنده : مجتبی |

 

 

 

اگر عنایتی بر این گدا کنی چه می شود

 

مس وجود جان من طلا کنی چه می شود

غم فراق و دوریت گرفته سینه مرا

اگر که عقده دلم تو وا کنی چه می شود

به زخم های جان من بنه ز لطف مرهمی

به قلب زار من اگر شفا دهی چه می شود

هر آن طبیب کآمدم فزون نمود درد من

 

تو دردهای من اگر دوا کنی چه می شود

 



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:, | 18:49 | نویسنده : مجتبی |

 



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:, | 18:43 | نویسنده : مجتبی |

 پراکنش نژادهای دامی وابسته به مراتع
نژادهای مهم گوسفندان ایران
نژادهای گوسفندی که از پراکنش مناسبی در سطح کشور برخوردارند، در بیشتر گله های دام مشاهده می شوند.
با توجه به نیاز روزافزون بشر به گوشت و فراورده های گوشتی دامداری از سیاست و هدف تولید شیر به سمت تولید گوشت معطوف شده است. به علت کیفیت پایین مراتع کشور دامداران برای تولید گوسفندان جوان با وزن مناسب مجبور به خارج کردن بره ها از گله و خوراک دهی دستی آنها به مدت 90 تا 120 روز می باشد، این حالت موجب ذخیره چربی در دام و نهایتأ کم شدن کیفیت گوشت می شود.

آتابای:
مناسب ترین نژاد برای پرواربندی می باشد،
این نژاد از تلاقی نژادهایی مانند قوچ دنبه دار و میش زل می باشد
. این نژاد دارای جثه درشت،
تنه کشیده،
بلند، 
با رشد سریع و دنبه کوچک دارند. 
شاخ دار، 
رنگ آنها کرم روشن و قهوه ای 
نژادی گوشتی
.


افشاری
جثه درشت، 
گردن عضلانی، 
سرعت رشد بالا، 
سازگار با آب و هوای سرد، 
توانایی راهپیمایی خوب،
قوچ و میش بدون شاخ، بیشتر در مناطق شمال غرب و غرب کشور وجود دارند،
نژاد گوشتی.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:, | 12:17 | نویسنده : مجتبی |

 اکوتوریسم یا بوم‌گردشگرییا بوم گردی، گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخورده جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند.

خانه‌های روستایی آستارا

به این‌گونه از گردشگران که به دیدار از زیست‌بوم و طبیعت زنده می‌پردازند، نام اکوتوریست یابوم گردشگر یا بومْگرد داده شده است. بسیاری از کشورها بخش هنگفتی از درآمد خود را از بوم گردشگران خارجی تأمین می‌کنند. "در ایران توسط فرهنگستان معادل طبیعت گردی نام گذاری شده است که با توجه به ظهور ژئوتوریسم در 10 سال اخیر در ایران و جهان این واژه با معادل سازی طبیعت گردی صحیح نخواهد بود و بهتر است اکوتوریسم را معادل بوم گردشگری نامید".[۱]



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, | 1:7 | نویسنده : مجتبی |

 چهره آشنا درمیان استقبال‌کنندگان ازاحمدی‌نژاد

کد خبر: ۲۷۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
 
در میان استقبال کنندگان از احمدی نژاد، کارگردان فیلم جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است: نیز حضور داشت که با در دست داشتن پلاکاردی در مضمون ظهور ، برای احمدی نژاد ابراز احساسات می کرد.
به گزارش بی باک نیوز، او در فیلم خود مدعی شده بود احمدی نژاد، همان شعیب بن صالح در عصر ظهور امام زمام (عج) است.


تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 19:21 | نویسنده : مجتبی |

 در حالی هم اکنون شاهد افزایش لحظه‌ای نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم هستیم که مقام معظم رهبری در آخرین دیداری که در هفته دولت امسال با رئیس جمهور و وزرا داشتند توصیه کردند که دولت کاهش قدرت خرید مردم را علاج کند.

به گزارش فارس، در یکی دوماه اخیر شاهد افزایش لجام گسیخته نرخ ارز در بازار هستیم به طوری که نرخ ارز در این اواخر نه تنها روزانه بلکه ثانیه ای بالا می رود و به تبع آن موجب افزایش قیمت کالاهای مختلف در بازار شده است. این افزایش قیمت درحالی رخ می دهد که به تبع آن قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و به طوری که کارگران و کارمندان حقوق بگیر نمی توانند از عهده مخارج روزانه خود برآیند.

آنچه که مهم است توجه به این موضوع است که دولت باید هر چه سریعتر سدی در مقابل این افزایش قیمت ها ایجاد کند و چاره ای برای این افزایش قیمت ها بیاندیشد. در همین رابطه به نظر می رسد نگاهی دوباره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای هیئت دولت خالی از لطف نیست که در آن ۱۰ توصیه مهم اقتصادی به دولتمردان داشته اند.

بخش‌های اقتصادی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به شرح زیر است:

حضرت آیت الله‌العظمی خامنه ای در این دیدار که در آغاز هفته دولت انجام شد، هفته دولت را فرصتی برای تشکر از خدمات قوه مجریه و مسئولان و کارکنان دستگاه ها خواندند و افزودند: این هفته علاوه بر فرصت ارائه گزارش و آشنا کردن مردم با حقایق و فعالیت های دولت، فرصتی برای ارزیابی درونی و بررسی نقاط قوت و ضعف قوه مجریه است. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عبور سریع فرصت های خدمت، رئیس جمهور و همکارانش را به مغتنم شمردن یک سال باقی مانده از عمر دولت دهم توصیه و خاطرنشان کردند: در همین یک سال نیز می شود کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد. ایشان، سال آخر فعالیت دولت دهم را از لحاظ شیرازه بندی کارها نیز مهم دانستند و به هیأت وزیران تأکید کردند: شما به پرکاری مشهور هستید؛ همین ویژگی را با جدیت و تا لحظات آخر فرصت خدمت به مردم و کشور، حفظ کنید. رهبر انقلاب روند کلی حرکت کشور را با وجود برخی مشکلات و نقاط ضعف، رو به جلو ارزیابی کردند و افزودند: حتی مراکز رصد جهانی نیز به روند پیشرفت های ایران اذعان دارند اما برخی در این زمینه دچار توهم ناشی از ارزیابی غلط هستند. معظم‌له، تمرکز در کارهای قوه مجریه را بویژه در مسائل کلان و اساسی، ضروری خواندند و افزودند: تمرکز در اینگونه مسائل در درجه اول به خود هیأت دولت برمی گردد و باید همه اعضای دولت خود را در تصمیمات اتخاذشده شریک و مسئول بدانند و با هماهنگی کامل حرکت کنند. استفاده از همه توان کشور و بهره گیری از ظرفیت های فکری و انسانی در داخل و خارج توسط دولت توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان فرمودند.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 19:18 | نویسنده : مجتبی |

 نظر کمال تبریزی درباره کاریکاتور جنجالی

کد خبر: ۲۷۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
 
کمال تبریزی، خالق آثاری درباره دفاع مقدس همچون «لیلی با من است» و «شیدا» یادداشتی را درباره ماجرای جنجالی یک کاریکاتور در روزنامه شرق با عنوان «اندر معانی کاریکاتور شرق» منتشر کرد.
 
به گزارش " ایران آباد" متن این یادداشت به شرح ذیل است:
 
اندر معني کاريکاتور شرق
 
اول بايد در نظر داشته باشيم که اثر هنري -از هر نوعي که باشد- يک معنا نزد خالق اثر دارد و بسياري معاني و استنباط، نزد مخاطبين که بسته به جهان بيني و نوع نگرش و حال و احوال هريک از آنان دارد و با اين تفسير، بايد پرسيد که معني کاريکاتور از نظر خالق اثر، يعني آقاي هادي حيدري چيست؟ هرچه که باشد خودش که به صراحت مي گويد در معني مورد نظرش توهيني به رزمندگان عزيز و شهداي گرانقدر دفاع مقدس، هرگز نيست و قاعدتا بايد همين اندازه را از او پذيرفت. اما در عين حال، و در ظاهر و جزئيات کاريکاتور هم اثري از آثار جبهه و دفاع مقدس نيست. پس مي توان پذيرفت که معني مورد اتهام، در استنباط بعضي از مخاطبين بوده و ابداً مربوط به معني مورد نظر آقاي هادي حيدري نيست و نمي تواند مبناي اتهام به او باشد؛
 
دوم اينکه مي خواهم خودم را به عنوان يکي از مخاطبين، مثال بزنم؛ من وقتي کاريکاتور را ديدم؛ معني اي که از آن استنباط کردم؛ مقايسه و تفاوت زمان حال، با گذشته پرافتخار دوران دفاع مقدس بود. کاريکاتور به من گفت : يادش بخير دوراني که رزمندگان اسلام، همچون صحنه اي که در فيلم ليلي با من است" بود؛ روبان مطهر به اسامي معصومين (ع) به پيشاني يکديگر مي بستند؛ اما امروز عده اي که از فرهنگ بسيج و بسيجيان فاصله گرفته اند؛ (به شهادت وضعيت افرادي که در کاريکاتور مي بينيم) به چشمان هم چشم بند مي زنند تا حقيقت ديده نشود! در هر صورت بايد توجه داشت که زمان کاريکاتور با توجه به طراحي فضاي آن، مربوط به حال و يا آينده مي تواند باشد و نه گذشته پرافتخار دفاع مقدس که باز هم تاکيد مي کنم؛ اثري از آن، در فضا و طراحي کاريکاتور موجود نيست. 
 
والسلام
 
کمال تبريزي 
 


تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 19:14 | نویسنده : مجتبی |

با سلام خدمت بینندگان وبلاگم امیدوارم ساعات خوبی رو داشته باشید

امروز جهت کار شخصی حوالی میدان فردوسی بودم در مسیر برگشت به جهت کنجکاوی از دلالان عزیز ! ارز و صرافان ... بوق سوال کردم که دلار چند ؟

که یکباره احساس کردم یکی از پشت بهم ضربه زد چه ضربه ای ، می دونید چرا در عرض چند سال کمرمون شکست زیر بار این گرونی های بین این دعواهای خاله زنکی دولتمردان و سیاست مداران هر چه رهبری میگه آقایان به فکر مردم باشید انگار نه انگار ، انگار  ....  عوض رسیدگی به امورات مردم با این وضع بد اقتصادی و معیشتی گیر دادن به کاریکاتور روزنامه شرق آخه یکی نیست بگه درد مردم مگه کاریکاتور  

درد مردم بیکاری ، اشتغال ، ازدواج 

بارها گفتم و باز می گویم اگر این سه موضوع در مملکت نهادینه بشه فرهنگ و اعتقادات مردم هم حفظ میشه 

حالا گرچه انتقاد باید سازنده باشه که امیدوارم دغدغه ی من هم همین جوری باشه 

ولی راه کاری که به ذهن من میرسه اول قطع کردن یکسری از دستان آلوده از اقتصاد مملکته دوم حمایت از دستگاههای تولیدی و صنعتی با وام های اقتصادی و مدیدیت صحیح نه مثل بنگاههای زود بازده که نتیجه اش هم دیده شد سوم ایجاد امکانات اشتغالی ، رفاهی و درمانی و آموزشی ، تقسیم درست عدالت و مساوات بین استان های ایران چهارم همت مردم برای رشد و تعالی کشور و در آخر اصلاحات در سیاست های داخلی و خارجی



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 1:34 | نویسنده : مجتبی |

 از هنگامی که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصویری از مراحل ساخت یک بمب و درصد پیشرفت ایران در توسعه چنین بمبی را در طول زمان با یک گونه نشان داد، بیشتر مطبوعات و رسانه‌های گوناگون از وی انتقاد کرده و وی را در زمره افرادی گذاشته‌اند که در تاریخ، چنین شیرین کاری را انجام داده‌اند. 

به گزارش «تابناک»، این برای نخستین بار بود که این سفیر آمریکا در شوروی سابق، مدارکی را دال بر جاسوسی شوروی‌ها از سفارتخانه آنان در مسکو در سازمان ملل ارائه کرد. 

بنا بر این گزارش، در ماه می‌ سال ۱۹۶۰، «هنری کابوت لاج»، سفیر آمریکا در شوروی سابق، تندیسی به سازمان ملل داد؛ تندیسی که انجمن دوستی آمریکا و شوروی به سفارت آمریکا هدیه داده بود. اما آقای سفیر در سازمان ملل با نشان دادن آن، به وسیله یک موچین، میکروفونی را از منقار عقابی که روی تندیس طراحی شده بود، بیرون کشید تا ثابت کند، شوروی‌ها در سفارت آنان جاسوسی می‌کنند. این کشف سفیر، هنگامی رخ داد که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز خاک شوروی سرنگون شده بود. 

 

اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظاتی که در سازمان ملل مدرکی علیه کشوری ارائه می‌شد، سال ۱۹۶۲ بود. در این سال، «آدل استیونسون»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، مدرکی را نشان داد که بنا بر آن، شوروی در حال ساخت موشک در کشور کوبا بود. وی بلافاصله از رئیس نمایندگی شوروی خواست که در این باره توضیح دهد. وی البته منتظر پاسخ شوروی‌ها نماند و گفت: ترجمه لازم نیست، فقط بگویید این کار را کرده‌اید یا نه و بلافاصله مدارک و شواهد خود را نشان داد و گفت: بر پایه این تصاویر، تنها کسی که ممکن است سخنان من را نپذیرد،‌‌ همان نماینده شوروی در این اتاق است. 

این گزارش در ادامه می‌افزاید، در فوریه سال ۲۰۰۳، باز هم ارائه مدرک از سوی آمریکایی‌ها بود. در این سال در حالی که نمایندگی‌ها دور یک میز جمع شده بودند، کالین پاول، وزیر خارجه آمریکا، مقداری مایع سیاه زخم به عنوان مدرک خود علیه عراق نشان داد و ادعا کرد که صدام حسین، ۲۵۰۰۰ هزار لیتر مایع سیاه زخم تولید کرده و در اختیار دارد. وی مدعی شد، اگر صدام مدت بیشتری در قدرت بماند، این ماده سیاه زخم روز به روز بیشتر می‌شود؛ اما پس از تهاجم به عراق، مشخص شد که پاول دروغ گفته و این بدنامی برای همیشه در پرونده‌اش باقی ماند. 

اما چهارمین مورد در سال ۲۰۰۶ رخ داد؛ هنگامی که هوگو چاوز، کتابی از نوام چامسکی نویسنده آمریکایی به هنگام سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد؛ کتابی که چاوز به رهبران کشور نشان داد، کتاب «هژمونی یا بقا»: تلاش آمریکا برای تسلط بر جهان بود. 
وی با نشان دادن این کتاب، به رهبران کشور‌ها گفت که برای دریافتن این که در قرن بیستم چه اتفاقی در جهان رخ داده، باید این کتاب را خواند؛ کتابی که آمار فروش آن بلافاصله در سایت آمازون سر به فلک گذاشت. 

پنجمین مورد از شیرین کارهای رهبران کشور‌ها را «مورالس»، رئیس جمهور بولیوی رقم زد. وی هنگامی که در کمیته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در وین سخنرانی می‌کرد، برگی از کوکا را به همگان نشان داد و آن را خورد. وی با این کار، به رهبران کشور‌ها گفت، خود وی کشاورزی بوده که کوکا کشت می‌کرده و بر این باور است که کوکا مواد مخدر نیست و با کوکائین فرق دارد. 

این گزارش همچنین آورده است که معمر قذافی، رهبر درگذشته لیبی، تنها یک بار برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته و هفتمین مورد از سخنان غیر مترقبه خطاب به رهبران کشور‌ها را هم وی بر زبان آورده بود؛ آن هم در سال ۲۰۰۹ و در یک سخنرانی نود دقیقه‌ای. 

وی در آن سخنرانی از شورای امنیت به عنوان «ورای ترور» نام برد. او همچنین از طالبان حمایت کرد و خواست تا کمیته‌ای برای تحقیق درباره ترور جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا در دهه ۶۰ تشکیل شود! 

وی سپس منشور سازمان ملل متحد را پاره کرد و پشت تریبون انداخت و پایین آمد و شاید هم دو سال بعد، تاوان این کار خود را پرداخت. 

اما هفتمین مورد از این شیرین‌کاری‌ها را «نتانیاهو» مرتکب شد. وی اکنون نفر هفتم این لیست است؛ جایی که با ماژیک قرمز و روی نقاشی یک بمب، زمان نزدیک شدن ایران به توسعه بمب هسته‌ای را نشان داد و البته خط مورد نظر خود را هم اشتباه کشید؛ لیست اشخاص با مزه‌ای که چنین شیرین کاری‌هایی کرده‌اند، تنها نتانیاهو را کم داشت که اکنون او هم به این لیست افزوده شد.



تاريخ : یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:خبرگزاری تابناک , tabnak, | 19:49 | نویسنده : مجتبی |

 به جرات می‌توان گفت، رود «ویرزاسکا» در سوئیس یکی از زلال‌ترین رودهای جهان است، بگونه‌ای که به راحتی می‌توان کف این رودخانه را دید.

 

به گزارش فارس، رود «ویرزاسکا» در سوئیس را باید یکی از زلال‌ترین و شفاف‌ترین رودهای جهان به شمار آورد، آب این رودخانه چنان زلال است که به راحتی می‌توان کف آن را دید و همین ویژگی آن موجب شده تا سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب کند.

 

تصاویری از این رود زیبا مشاهده می‌‌کنید:

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, | 1:10 | نویسنده : مجتبی |

  

کاریکاتور سیاسی

کاریکاتور سیاسی

7b99d2e4bb289d412a0207dedb17eadb عاقبت جداسازی جنسی

کاریکاتور سیاسی

 

 



تاريخ : شنبه 8 مهر 1391برچسب:, | 22:5 | نویسنده : مجتبی |

  

امام رضا (ع) در حديث مشهور «سلسلة‌الذهب» فرموده است: «كلمة لااله‌الّاالله حصني فمَن دخل حصني أمن من عذابي، بشروطها و أنا من شروطها».

از عرش سلام سرمدی آوردند

آیینه حسن ایزدی آوردند

با آمدن رضا از باغ بهشت

یک دسته گل محمدی آوردند

میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت بر تمامی شیعیان واقعی مبارک باد



تاريخ : جمعه 7 مهر 1391برچسب:, | 1:31 | نویسنده : مجتبی |
قدرت خداوند

 خبرگزاری فارس: در این مطلب با میوه هایی آشنا خواهید شد که نه تنها ممکن است،  آنها را اصلا ندیده باشید، بلکه از عجیب ترین میوه های جهان نیز به شمار می آیند.

تصاویری مشاهده کنید، از عجیب ترین و زیباترین میوه های جهان.

1 .Rambutan رامبوتان

این میوه در جنوب شرقی آسیا می روید. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و می توان طعم آن را به انگور تشبیه کرد.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان +عکس

عجیب‌ترین میوه‌های جهان +عکس



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, | 1:0 | نویسنده : مجتبی |

 بازگو کردن این امر همراه با تأسف فراوان است. می‌توان کمربند‌ها را برای چیزی که به آن اعتقاد داریم محکمتر بست. می‌شود از بسیاری خواسته‌ها برای رسیدن به خواسته‌ای اصلح‌تر و بزرگتر دست کشید؛ اما آنجا که حق و حقوق کارمندان و کارکنان به شدت تضییع می‌شود تا مدیران ارشد و معاونان بتوانند همچنان به حقوق و مزایای میلیونی خود دسترسی داشته باشند، آن هم به نام اقتصاد مقاومتی، دردی وجود دارد که همگان را طاقت تاب آوردن آن نیست.
به گزارش «تابناک»، بار‌ها و بار‌ها از اقتصاد مقاومتی شنیده و گفته‌ایم. بار‌ها درباره آن سخن‌ها راندیم و بار‌ها یادآور شد که این رویکرد، یک استراتژی مبتنی بر ریاضت نیست و هرچند صرفه‌جویی یکی از ارکان آن است، به معنای ریاضت‌کشی نیست. 

بار‌ها گفته شده که معنای این رویکرد، فشار به جامعه و قشر کارمند و کارگر برای کاهش هزینه‌ها نیست و اگر قرار است، کاهش هزینه‌ای روی دهد، باید از مدارج بالا و ارشد شروع شده و جلوی ریخت و پاش‌های بی‌دلیل گرفته شود تا کمترین فشار به پایین دست وارد نشود. 

اما متأسفانه گاه می‌بینیم، به نام اقتصاد مقاومتی، چنان فشاری بر قشر کارمند و کارگر ـ این قشری که همه بار سنگین اقتصاد امروز را با پای ناتوان خود به دوش کشیده ـ بار می‌شود که نگفتن از آن ظلمی بزرگ است.

متأسفانه باخبر شدیم که به تازگی در برخی نهادهای اصلی و رسمی کشور، رویدادی بس عجیب رخ داده، مبنی بر این که به نام اقتصاد مقاومتی، حق کارمندان و کارگران تضییع شده و در عین حال، هنوز مدیران و معاونین از حقوق و مزایای میلیونی برخوردارند. 

از این قرار که اکنون در این ارگان، به بهانه حرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی از مزایای اضافه کار کارمندان کاسته شده و اضافه کاری ایشان، به صفر ساعت کاهش یافته است، حتی در جایی که این کارمندان در ماه بیش از این به کار پرداخته باشند؛ کارمندانی که اکنون مجموع حقوق و مزایایشان به هشتصد تا نهصد هزار تومان ختم می‌شود. 

در عین حال مقامات این ارگان از مزایای اضافه کاری ۱۲۰ ساعت و معاونین نیز از اضافه کار ۱۷۵ ساعتی برخوردارند و تنها حقوق این معاونین و مدیران بدون احتساب مزایا و اضافه کار هر کدام از سه تا پنج میلیون تومان است. 

پیش از این نیز رگه‌ها و زمزمه‌هایی از کاهش ساعات اضافه کاری کارمندان شرکت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی شنیده و دیده بودیم؛ اما گمان بر این بود که این امر شامل حال مدیران ارشد نیز می‌شود، که گویا اساساً پنداری نادرست بوده است. 

اکنون پرسش ما این است، چرا قشری که زیر بار تورم و فشار سنگین اقتصاد هر روز مجبور به کوچک کردن سفره خود است، باید به عنوان اقدام در راه اقتصاد مقاومتی، قربانی دریافتی میلیونی مدیران ارشد و معاونان شود؟ آیا تفاوتی به لحاظ معیشت بین مدیران و کارمندان وجود دارد؟ 

آیا براستی این معاونین و مدیران کل بیش از کارمندان و کارگران زحمت کشیده و مستحق دریافت مزایا هستند؟ 

آیا در جایی که شعار، حمایت از قشر ضعیف و عدالت پراکنی است، له کردن کارمندان و کارگران برای آنکه ذره‌ای از آسایش مدیران ارشد کاسته نشود، گامی در راه تحقق این شعار‌هاست؟ ما کدام بخش از عدالت را درست درک نکرده‌ایم؟ 

در جایی که مسئولان ارشد همین ارگان‌ها، دم از اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر فشار می‌زنند، آیا اساساً منظور آن‌ها از‌‌ همان آغاز کار، بار کردن فشار بر زیردستان بوده است؟ 

آیا قرار است با این شیوه از رفتار به قشر ضعیف جامعه امید دهیم تا در برابر فشارهایی که اکنون بر کشور بار شده، مقاومت کنند و اساساً چرا باید تحمل کنند؟ برای اینکه قشری که مرفه زندگی کرده و هرگز معنای مقاومت را درنیافته در آسایش بیشتری باشد؟ 

متأسفانه این موضوع تنها محدود به یک نهاد خاص نیست. اکنون در برخی از اداره‌ها و نهادهای رسمی، این اتفاق افتاده و یا در حال وقوع است. این موضوعی است که به شدت نیازمند پیگیری و رسیدگی از سوی مقامات ارشد دولت و مجلس است و نباید اجازه داد به نام اقتصاد مقاومتی و در راستای تخریب مفهوم این استراتژی، ظلمی در حق قشر کارمند و کارگر جامعه شود که تا همین جا نیز بیش از همه از قبل وضعیت موجود آسیب دیده است. 

گفتنی است، برای همه آنچه در اینجا گفته شد، مدارک و مستندات روشن و شفاف موجود است و چنانچه لازم باشد در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.



تاريخ : یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, | 20:0 | نویسنده : مجتبی |

 

وانتي كه در عكس مشاهده مي كنين در حال طي مسير از مسير سمت راست عكس به مسير سمت چپ بوده است و دچار حادثه اي استثنايي شده.





اين خودرو با برخورد به گاردهاي كنار جاده منحرف شده و به صورت معجزه آسايی از روی گذر آب پریده و با چرخش 180 درجه متوقف شده است.


اما


نكته حيرت آور اين عكس فقط اين پرش و چرخش فوق العاده نيست.
.
..
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
..
.
آنگاه كه خداوند با تو حرف مي زند:


 
 
 
 

 

 

 



تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:http://takdastanha,loxblog,com, | 21:59 | نویسنده : مجتبی |

 

کد خبر: ۲۷۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
 
احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه اولین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی
 

افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان
 

یادواره شهدای فاوا
 


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, | 21:43 | نویسنده : مجتبی |

 کد مطلب: 167728

پیرامون افزایش لجام گسیخته قیمت ها؛
آیا مستعضفان هنوز ولی نعمتند ...؟
هادی شریفی،14 مهر 91
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
از ابتداي سال افزايش قابل توجهي در قيمت اقلام کالاهای ضروری و مصرفي مردم بوجود آمده است، ابتدا ازحمل و نقل، بعداً نان و سپس لبنیات.

بعد از آن سیر صعودی قیمت خودرو در بازار و اکنون جهش نرخ دلار و کاهش ارزش و قدرت خرید ریال. اما در کنار این افزایش قیمت ها هر روز بحث از قيمت‌گذاري و نويد به كاهش قيمت‌ها از سوی مسئولین داده می شود، بدون اينكه حتي يك مورد تحقق پيدا كند.

اگر تمام افزایش قیمت های چند ماه گذشته به قیمت افزایش سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و در کل به معنای رفاه بیشتر برای مردم بوده، جای هیچگونه بحثی نبود، ولی آنطور که مشاهده می شود نه تنها این افزایش قیمت ها فشار شدیدی بر مردم وارد کرده بلکه به علت پایین بودن حجم سرمایه گذاری ها رشد اقتصادی هم کم شده است .

بیشتر این افزایش قیمت ها به دلیل تحولات یک اقتصاد ناسالم است و عموما ناشی از گرایش سرمایه ها به طرف بخش های بخصوصی از اقتصاد است.

مثلا افزایش قیمت خودرو ها، واضح است که سود های ناشی از این افزایش قیمت خودرو ها نصیب تولید کنندگان نمی شود. و این سوال تاکنون بی پاسخ گذاشته شده است که رانت روزانه ۱۰ میلیارد تومانی ناشی از اختلاف قیمت نمایندگی و بازار خودروها به جیب چه کسانی می رود ؟ و چرا مسئولان برای ثبات نسبتی در بازار کارموثری انجام نمی دهند.

طبق اعلام منابع رسمی نرخ تورم در مرداد ماه ۲۳.۵ درصد بود ، گرچه احتمالا نرخ تورم مرداد بیشتر از نرخ اعلام شده باشد اما مطمئناً نرخ تورم در شهریور ماه مانند نرخ دلار و ... جهش بی سابقه ای داشته باشد. علت تورم هر چه می خواهد باشد، مهم این است که مردم احساس می کنند از جانب سیاست های غلط اقتصادی تهدید می شوند و سفره هایشان روز به روز خالی تر می شود و مهمتر اینکه اعتقاد دارند که هیچ نهاد شناخته شده ای نیز از آنها حمایت نمی کند، گویی احساس می کنند که از طرف کسانی که امروز باید از آنان حمایت کنند رها شده اند.

متاسفانه در سالهای اخیر افزایش رفاه مسئولان باعث شده که درک متقابلی که میان مسئولان و محرومان و مستضعفان بود از بین برود. آیا اوایل انقلاب و در دهه شصت نیز مسئولین اینگونه مرفه بوده اند؟ مسئولین اینگونه اظهارات می کردند و پاسخگوی اذهان عمومی نبوده اند؟

سیاستگذاران و تصیم گیران اقتصادی باید از لاک خود بیرون بیایند و خود را جای کارگرانی بگذارند که ماهیانه ۴۰۰هزار تومان دریافتی دارند یا کارگرانی که ماههاست حقوقشان عقب افتاده است. اگر چنین بلایی بر سر نمایندگان مجلس هم می آمد آیا آنها مثل امروز درباره تورم بی تفاوت بودند؟

آیا این سخنان بیانگذار انقلاب اسلامی هنوز هم مصداق عینی دارد که فرمودند : "امروز به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید. پیش خدای تبارک و تعالی کمتر خدمتی است که به اندازه خدمت به زاغه نشینان فایده داشته باشد. )صحیفه امام خمینی ، جلد ۱۸ ، صفحه ۳۸)

علاوه بر این، امروز سوال اصلی افکار عمومی این است که چرا صادقانه همه چیز، به مردم گفته نمی شود و مسئولان توضیح نمی دهند که شرایط کنونی به دلیل فلان و یا بهمان کار و تصمیم است. مطمئنا اگر با مردم صادق باشند، مردم خود را با شرایط سخت وفق می دهند ولی اگر برای توجیه ندانم کاری هایشان، از در بی صداقتی، فرافکنی و متهم کردن این و آن برآیند، مطمئنا واکنش مردم چیز دیگری است.


تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | 14:34 | نویسنده : مجتبی |

 

 

 

اگر عنایتی بر این گدا کنی چه می شود

 

مس وجود جان من طلا کنی چه می شود

غم فراق و دوریت گرفته سینه مرا

اگر که عقده دلم تو وا کنی چه می شود

به زخم های جان من بنه ز لطف مرهمی

به قلب زار من اگر شفا دهی چه می شود

هر آن طبیب کآمدم فزون نمود درد من

 

تو دردهای من اگر دوا کنی چه می شود

 



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:, | 18:49 | نویسنده : مجتبی |

 



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:, | 18:43 | نویسنده : مجتبی |

 پراکنش نژادهای دامی وابسته به مراتع
نژادهای مهم گوسفندان ایران
نژادهای گوسفندی که از پراکنش مناسبی در سطح کشور برخوردارند، در بیشتر گله های دام مشاهده می شوند.
با توجه به نیاز روزافزون بشر به گوشت و فراورده های گوشتی دامداری از سیاست و هدف تولید شیر به سمت تولید گوشت معطوف شده است. به علت کیفیت پایین مراتع کشور دامداران برای تولید گوسفندان جوان با وزن مناسب مجبور به خارج کردن بره ها از گله و خوراک دهی دستی آنها به مدت 90 تا 120 روز می باشد، این حالت موجب ذخیره چربی در دام و نهایتأ کم شدن کیفیت گوشت می شود.

آتابای:
مناسب ترین نژاد برای پرواربندی می باشد،
این نژاد از تلاقی نژادهایی مانند قوچ دنبه دار و میش زل می باشد
. این نژاد دارای جثه درشت،
تنه کشیده،
بلند، 
با رشد سریع و دنبه کوچک دارند. 
شاخ دار، 
رنگ آنها کرم روشن و قهوه ای 
نژادی گوشتی
.


افشاری
جثه درشت، 
گردن عضلانی، 
سرعت رشد بالا، 
سازگار با آب و هوای سرد، 
توانایی راهپیمایی خوب،
قوچ و میش بدون شاخ، بیشتر در مناطق شمال غرب و غرب کشور وجود دارند،
نژاد گوشتی.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:, | 12:17 | نویسنده : مجتبی |

 اکوتوریسم یا بوم‌گردشگرییا بوم گردی، گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخورده جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند.

خانه‌های روستایی آستارا

به این‌گونه از گردشگران که به دیدار از زیست‌بوم و طبیعت زنده می‌پردازند، نام اکوتوریست یابوم گردشگر یا بومْگرد داده شده است. بسیاری از کشورها بخش هنگفتی از درآمد خود را از بوم گردشگران خارجی تأمین می‌کنند. "در ایران توسط فرهنگستان معادل طبیعت گردی نام گذاری شده است که با توجه به ظهور ژئوتوریسم در 10 سال اخیر در ایران و جهان این واژه با معادل سازی طبیعت گردی صحیح نخواهد بود و بهتر است اکوتوریسم را معادل بوم گردشگری نامید".[۱]



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, | 1:7 | نویسنده : مجتبی |

 چهره آشنا درمیان استقبال‌کنندگان ازاحمدی‌نژاد

کد خبر: ۲۷۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
 
در میان استقبال کنندگان از احمدی نژاد، کارگردان فیلم جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است: نیز حضور داشت که با در دست داشتن پلاکاردی در مضمون ظهور ، برای احمدی نژاد ابراز احساسات می کرد.
به گزارش بی باک نیوز، او در فیلم خود مدعی شده بود احمدی نژاد، همان شعیب بن صالح در عصر ظهور امام زمام (عج) است.


تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 19:21 | نویسنده : مجتبی |

 در حالی هم اکنون شاهد افزایش لحظه‌ای نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم هستیم که مقام معظم رهبری در آخرین دیداری که در هفته دولت امسال با رئیس جمهور و وزرا داشتند توصیه کردند که دولت کاهش قدرت خرید مردم را علاج کند.

به گزارش فارس، در یکی دوماه اخیر شاهد افزایش لجام گسیخته نرخ ارز در بازار هستیم به طوری که نرخ ارز در این اواخر نه تنها روزانه بلکه ثانیه ای بالا می رود و به تبع آن موجب افزایش قیمت کالاهای مختلف در بازار شده است. این افزایش قیمت درحالی رخ می دهد که به تبع آن قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و به طوری که کارگران و کارمندان حقوق بگیر نمی توانند از عهده مخارج روزانه خود برآیند.

آنچه که مهم است توجه به این موضوع است که دولت باید هر چه سریعتر سدی در مقابل این افزایش قیمت ها ایجاد کند و چاره ای برای این افزایش قیمت ها بیاندیشد. در همین رابطه به نظر می رسد نگاهی دوباره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای هیئت دولت خالی از لطف نیست که در آن ۱۰ توصیه مهم اقتصادی به دولتمردان داشته اند.

بخش‌های اقتصادی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به شرح زیر است:

حضرت آیت الله‌العظمی خامنه ای در این دیدار که در آغاز هفته دولت انجام شد، هفته دولت را فرصتی برای تشکر از خدمات قوه مجریه و مسئولان و کارکنان دستگاه ها خواندند و افزودند: این هفته علاوه بر فرصت ارائه گزارش و آشنا کردن مردم با حقایق و فعالیت های دولت، فرصتی برای ارزیابی درونی و بررسی نقاط قوت و ضعف قوه مجریه است. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عبور سریع فرصت های خدمت، رئیس جمهور و همکارانش را به مغتنم شمردن یک سال باقی مانده از عمر دولت دهم توصیه و خاطرنشان کردند: در همین یک سال نیز می شود کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد. ایشان، سال آخر فعالیت دولت دهم را از لحاظ شیرازه بندی کارها نیز مهم دانستند و به هیأت وزیران تأکید کردند: شما به پرکاری مشهور هستید؛ همین ویژگی را با جدیت و تا لحظات آخر فرصت خدمت به مردم و کشور، حفظ کنید. رهبر انقلاب روند کلی حرکت کشور را با وجود برخی مشکلات و نقاط ضعف، رو به جلو ارزیابی کردند و افزودند: حتی مراکز رصد جهانی نیز به روند پیشرفت های ایران اذعان دارند اما برخی در این زمینه دچار توهم ناشی از ارزیابی غلط هستند. معظم‌له، تمرکز در کارهای قوه مجریه را بویژه در مسائل کلان و اساسی، ضروری خواندند و افزودند: تمرکز در اینگونه مسائل در درجه اول به خود هیأت دولت برمی گردد و باید همه اعضای دولت خود را در تصمیمات اتخاذشده شریک و مسئول بدانند و با هماهنگی کامل حرکت کنند. استفاده از همه توان کشور و بهره گیری از ظرفیت های فکری و انسانی در داخل و خارج توسط دولت توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان فرمودند.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 19:18 | نویسنده : مجتبی |

 نظر کمال تبریزی درباره کاریکاتور جنجالی

کد خبر: ۲۷۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
 
کمال تبریزی، خالق آثاری درباره دفاع مقدس همچون «لیلی با من است» و «شیدا» یادداشتی را درباره ماجرای جنجالی یک کاریکاتور در روزنامه شرق با عنوان «اندر معانی کاریکاتور شرق» منتشر کرد.
 
به گزارش " ایران آباد" متن این یادداشت به شرح ذیل است:
 
اندر معني کاريکاتور شرق
 
اول بايد در نظر داشته باشيم که اثر هنري -از هر نوعي که باشد- يک معنا نزد خالق اثر دارد و بسياري معاني و استنباط، نزد مخاطبين که بسته به جهان بيني و نوع نگرش و حال و احوال هريک از آنان دارد و با اين تفسير، بايد پرسيد که معني کاريکاتور از نظر خالق اثر، يعني آقاي هادي حيدري چيست؟ هرچه که باشد خودش که به صراحت مي گويد در معني مورد نظرش توهيني به رزمندگان عزيز و شهداي گرانقدر دفاع مقدس، هرگز نيست و قاعدتا بايد همين اندازه را از او پذيرفت. اما در عين حال، و در ظاهر و جزئيات کاريکاتور هم اثري از آثار جبهه و دفاع مقدس نيست. پس مي توان پذيرفت که معني مورد اتهام، در استنباط بعضي از مخاطبين بوده و ابداً مربوط به معني مورد نظر آقاي هادي حيدري نيست و نمي تواند مبناي اتهام به او باشد؛
 
دوم اينکه مي خواهم خودم را به عنوان يکي از مخاطبين، مثال بزنم؛ من وقتي کاريکاتور را ديدم؛ معني اي که از آن استنباط کردم؛ مقايسه و تفاوت زمان حال، با گذشته پرافتخار دوران دفاع مقدس بود. کاريکاتور به من گفت : يادش بخير دوراني که رزمندگان اسلام، همچون صحنه اي که در فيلم ليلي با من است" بود؛ روبان مطهر به اسامي معصومين (ع) به پيشاني يکديگر مي بستند؛ اما امروز عده اي که از فرهنگ بسيج و بسيجيان فاصله گرفته اند؛ (به شهادت وضعيت افرادي که در کاريکاتور مي بينيم) به چشمان هم چشم بند مي زنند تا حقيقت ديده نشود! در هر صورت بايد توجه داشت که زمان کاريکاتور با توجه به طراحي فضاي آن، مربوط به حال و يا آينده مي تواند باشد و نه گذشته پرافتخار دفاع مقدس که باز هم تاکيد مي کنم؛ اثري از آن، در فضا و طراحي کاريکاتور موجود نيست. 
 
والسلام
 
کمال تبريزي 
 


تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 19:14 | نویسنده : مجتبی |

با سلام خدمت بینندگان وبلاگم امیدوارم ساعات خوبی رو داشته باشید

امروز جهت کار شخصی حوالی میدان فردوسی بودم در مسیر برگشت به جهت کنجکاوی از دلالان عزیز ! ارز و صرافان ... بوق سوال کردم که دلار چند ؟

که یکباره احساس کردم یکی از پشت بهم ضربه زد چه ضربه ای ، می دونید چرا در عرض چند سال کمرمون شکست زیر بار این گرونی های بین این دعواهای خاله زنکی دولتمردان و سیاست مداران هر چه رهبری میگه آقایان به فکر مردم باشید انگار نه انگار ، انگار  ....  عوض رسیدگی به امورات مردم با این وضع بد اقتصادی و معیشتی گیر دادن به کاریکاتور روزنامه شرق آخه یکی نیست بگه درد مردم مگه کاریکاتور  

درد مردم بیکاری ، اشتغال ، ازدواج 

بارها گفتم و باز می گویم اگر این سه موضوع در مملکت نهادینه بشه فرهنگ و اعتقادات مردم هم حفظ میشه 

حالا گرچه انتقاد باید سازنده باشه که امیدوارم دغدغه ی من هم همین جوری باشه 

ولی راه کاری که به ذهن من میرسه اول قطع کردن یکسری از دستان آلوده از اقتصاد مملکته دوم حمایت از دستگاههای تولیدی و صنعتی با وام های اقتصادی و مدیدیت صحیح نه مثل بنگاههای زود بازده که نتیجه اش هم دیده شد سوم ایجاد امکانات اشتغالی ، رفاهی و درمانی و آموزشی ، تقسیم درست عدالت و مساوات بین استان های ایران چهارم همت مردم برای رشد و تعالی کشور و در آخر اصلاحات در سیاست های داخلی و خارجی



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, | 1:34 | نویسنده : مجتبی |

 از هنگامی که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصویری از مراحل ساخت یک بمب و درصد پیشرفت ایران در توسعه چنین بمبی را در طول زمان با یک گونه نشان داد، بیشتر مطبوعات و رسانه‌های گوناگون از وی انتقاد کرده و وی را در زمره افرادی گذاشته‌اند که در تاریخ، چنین شیرین کاری را انجام داده‌اند. 

به گزارش «تابناک»، این برای نخستین بار بود که این سفیر آمریکا در شوروی سابق، مدارکی را دال بر جاسوسی شوروی‌ها از سفارتخانه آنان در مسکو در سازمان ملل ارائه کرد. 

بنا بر این گزارش، در ماه می‌ سال ۱۹۶۰، «هنری کابوت لاج»، سفیر آمریکا در شوروی سابق، تندیسی به سازمان ملل داد؛ تندیسی که انجمن دوستی آمریکا و شوروی به سفارت آمریکا هدیه داده بود. اما آقای سفیر در سازمان ملل با نشان دادن آن، به وسیله یک موچین، میکروفونی را از منقار عقابی که روی تندیس طراحی شده بود، بیرون کشید تا ثابت کند، شوروی‌ها در سفارت آنان جاسوسی می‌کنند. این کشف سفیر، هنگامی رخ داد که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز خاک شوروی سرنگون شده بود. 

 

اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظاتی که در سازمان ملل مدرکی علیه کشوری ارائه می‌شد، سال ۱۹۶۲ بود. در این سال، «آدل استیونسون»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، مدرکی را نشان داد که بنا بر آن، شوروی در حال ساخت موشک در کشور کوبا بود. وی بلافاصله از رئیس نمایندگی شوروی خواست که در این باره توضیح دهد. وی البته منتظر پاسخ شوروی‌ها نماند و گفت: ترجمه لازم نیست، فقط بگویید این کار را کرده‌اید یا نه و بلافاصله مدارک و شواهد خود را نشان داد و گفت: بر پایه این تصاویر، تنها کسی که ممکن است سخنان من را نپذیرد،‌‌ همان نماینده شوروی در این اتاق است. 

این گزارش در ادامه می‌افزاید، در فوریه سال ۲۰۰۳، باز هم ارائه مدرک از سوی آمریکایی‌ها بود. در این سال در حالی که نمایندگی‌ها دور یک میز جمع شده بودند، کالین پاول، وزیر خارجه آمریکا، مقداری مایع سیاه زخم به عنوان مدرک خود علیه عراق نشان داد و ادعا کرد که صدام حسین، ۲۵۰۰۰ هزار لیتر مایع سیاه زخم تولید کرده و در اختیار دارد. وی مدعی شد، اگر صدام مدت بیشتری در قدرت بماند، این ماده سیاه زخم روز به روز بیشتر می‌شود؛ اما پس از تهاجم به عراق، مشخص شد که پاول دروغ گفته و این بدنامی برای همیشه در پرونده‌اش باقی ماند. 

اما چهارمین مورد در سال ۲۰۰۶ رخ داد؛ هنگامی که هوگو چاوز، کتابی از نوام چامسکی نویسنده آمریکایی به هنگام سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد؛ کتابی که چاوز به رهبران کشور نشان داد، کتاب «هژمونی یا بقا»: تلاش آمریکا برای تسلط بر جهان بود. 
وی با نشان دادن این کتاب، به رهبران کشور‌ها گفت که برای دریافتن این که در قرن بیستم چه اتفاقی در جهان رخ داده، باید این کتاب را خواند؛ کتابی که آمار فروش آن بلافاصله در سایت آمازون سر به فلک گذاشت. 

پنجمین مورد از شیرین کارهای رهبران کشور‌ها را «مورالس»، رئیس جمهور بولیوی رقم زد. وی هنگامی که در کمیته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در وین سخنرانی می‌کرد، برگی از کوکا را به همگان نشان داد و آن را خورد. وی با این کار، به رهبران کشور‌ها گفت، خود وی کشاورزی بوده که کوکا کشت می‌کرده و بر این باور است که کوکا مواد مخدر نیست و با کوکائین فرق دارد. 

این گزارش همچنین آورده است که معمر قذافی، رهبر درگذشته لیبی، تنها یک بار برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته و هفتمین مورد از سخنان غیر مترقبه خطاب به رهبران کشور‌ها را هم وی بر زبان آورده بود؛ آن هم در سال ۲۰۰۹ و در یک سخنرانی نود دقیقه‌ای. 

وی در آن سخنرانی از شورای امنیت به عنوان «ورای ترور» نام برد. او همچنین از طالبان حمایت کرد و خواست تا کمیته‌ای برای تحقیق درباره ترور جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا در دهه ۶۰ تشکیل شود! 

وی سپس منشور سازمان ملل متحد را پاره کرد و پشت تریبون انداخت و پایین آمد و شاید هم دو سال بعد، تاوان این کار خود را پرداخت. 

اما هفتمین مورد از این شیرین‌کاری‌ها را «نتانیاهو» مرتکب شد. وی اکنون نفر هفتم این لیست است؛ جایی که با ماژیک قرمز و روی نقاشی یک بمب، زمان نزدیک شدن ایران به توسعه بمب هسته‌ای را نشان داد و البته خط مورد نظر خود را هم اشتباه کشید؛ لیست اشخاص با مزه‌ای که چنین شیرین کاری‌هایی کرده‌اند، تنها نتانیاهو را کم داشت که اکنون او هم به این لیست افزوده شد.



تاريخ : یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:خبرگزاری تابناک , tabnak, | 19:49 | نویسنده : مجتبی |

 به جرات می‌توان گفت، رود «ویرزاسکا» در سوئیس یکی از زلال‌ترین رودهای جهان است، بگونه‌ای که به راحتی می‌توان کف این رودخانه را دید.

 

به گزارش فارس، رود «ویرزاسکا» در سوئیس را باید یکی از زلال‌ترین و شفاف‌ترین رودهای جهان به شمار آورد، آب این رودخانه چنان زلال است که به راحتی می‌توان کف آن را دید و همین ویژگی آن موجب شده تا سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب کند.

 

تصاویری از این رود زیبا مشاهده می‌‌کنید:

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, | 1:10 | نویسنده : مجتبی |

  

کاریکاتور سیاسی

کاریکاتور سیاسی

7b99d2e4bb289d412a0207dedb17eadb عاقبت جداسازی جنسی

کاریکاتور سیاسی

 

 



تاريخ : شنبه 8 مهر 1391برچسب:, | 22:5 | نویسنده : مجتبی |

  

امام رضا (ع) در حديث مشهور «سلسلة‌الذهب» فرموده است: «كلمة لااله‌الّاالله حصني فمَن دخل حصني أمن من عذابي، بشروطها و أنا من شروطها».

از عرش سلام سرمدی آوردند

آیینه حسن ایزدی آوردند

با آمدن رضا از باغ بهشت

یک دسته گل محمدی آوردند

میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت بر تمامی شیعیان واقعی مبارک باد



تاريخ : جمعه 7 مهر 1391برچسب:, | 1:31 | نویسنده : مجتبی |